lördag 11 januari 2014

Karlskrona HK - Mora IK 3 - 2

Skandalförluster blandat med hedersamma förluster = 1,4 p/match.
Nu såg jag inte matchen men jag utgår från att dom har gjort det bra nere i Karlskrona med så jämt resultat å 27-27 i skott.
Hade vi vunnit matcherna på pappret som man "bör" vinna hade vi kanske höjt oss till 1,7p/match och legat fyra med 59p i ställe för nia med 48p.
Men så enkel är inte hockeyn så matte går att använda,nu har vi ju otroligt svårt mot lag som står på försvar.
Våran spel ide´ är det inge fel på mot dom bättre spelande lagen men varför har vi inte ett annat slags spelsystem mot försvarande lag för när vi ser att det inte fungerar? Ett system som är helt tvärt om så man chockar lite under match?

Nu är ju inte jag någon tränare men borde det inte vara logiskt ändå att man inte är så lätt lästa i matcherna?

Jaja vad vet jag som ingen radio har...=(

Gokväll mina vännerrrrrrrr.........

Inga kommentarer: