måndag 5 oktober 2015

AIK - Mora IK 4 - 3

Såg inte matchen men enligt statestiken så verkar Mora stått upp bra i första mot ett av seriens bästa lag, där både skotten och puckinnehav var jämt med AIK. Äntligen ett PP- mål av Mora till 0-1 och trots ett jobbigt 1-1 mål så trummar Mora på och lyckas få in 1-2. Sedan avslutas perioden med ett BP där dom streta imot perioden ut.
I andra så började AIK riktigt på rus dom första 6min men sedan kom Mora tillbaka enligt statestiken, men AIK satte ändock 2-2. Mora hade sedan en bättre period utan mål, men sista minuten verkar AIK legat på.
 Tredje började illa för Mora med bp och 3-2 till AIK, 3min senare gör AIK 4-2 och även 4-2 i skott dittills i tredje. Sen händer inte så mycket vad jag förstår förens i sista 5min när Mora snyggar till skottstatistiken och tar även ut målvakten å lyckas peta in 4-3 men närmare kom inte Mora.
 Summering av borta turnén så sa jag att 9p vore otroligt, 6p vore bra & 3p vore godkänt pga att jag anser att dessa 3 bortamatcher är do svåraste. Västerås vare en kanonmatch trots förlust, Asplöven hade dom bra puckinnehav men alldeles för uddlösa å sköt på tok för lite, i kväll mot AIK så gör dom skulle jag tro igenom statestiken en sådär match. Summa sumarum så 0p kan aldrig vara bra!
 Nej nu får vi ta nya tag å dänga bottenlaget drantarnas IF rejält så känns det genast mycke bättre.
KOM IGEN NU MORA IK ! ! !
Gokväll mina vännerrrrrr......

Inga kommentarer: