lördag 20 oktober 2018

Mora IK - Växjö Lakers HC 1 - 4

Mora gör allt rätt i första perioden förutom 2ggr och det straffar sig med 0-2.
I andra tycker jag luften gått ur Mora av dom sena Växjömålet i första, trots det vinner vi perioden med 1-0 till 1-2.
I tredje tycker jag Mora kommer tillbaks lite mer men då gör Växjö mål till 1-3.
Sen kommer domarna in i handlingen, Morabacken tacklar en Växjöspelare in i sargen, Växjöspelaren blir förbannad å kastar handskarna, samtidigt när detta händer åker Mora upp å gör 2-3 men då blåser domaren av för utvisning å jag tänker -han kan väl inte blåsa av när vi har pucken. Då kommer det fram att det är Mora som ska spela 4 mot 5 å han som kastade handskarna får ett personligt straff, va i helvete detta kan inte vara sant tänker jag (eller skriker till domaren),  under 4 mot 5 så far en klubba upp i ansiktshöjd på en Växjöspelare och det såg ut som en filmning men jag är inte hundra på det. Under 3 mot 5 så med bara 4sek kvar så gör Växjö 1-4 istället för 2-3.
Då när vi sedan anfaller 5 mot 5 med några min kvar då får vi en kompensations utvisning av dommaren som jag tror känner att det kanske vägt över åt Växjö, men va fan det var inte ens en utvisning och lite sent att kunna göra något vid 1-4. Sluta med kompensationer skitdomare!
Nu tar vi oss i kragen å spöar Husqvarna!
KÄMPAMORA ! ! !
Gokväll mina vännerrrrrrr...........

Inga kommentarer: