lördag 30 mars 2019

Leksands IF - Mora IK 4 -3

Jag har aldrig skrivit dessa ord förut, men jag har alltid försvarat Mora IK i vått å torr, inte för att jag måste utan för att jag har insett att vi möter ett lag som också vill vinna å jag har tala om för folk vad som är rimligt med Mora och vad som vi kan förvänta oss, alltid i flera års  tid så har jag stått på hemmastå, i fem års tid har jag missat TRE matcher, senaste två åren har jag missat noll matcher, folk har pissat på mora för att dom anser att dom inte gjort sitt bästa men jag har stått upp för grabbarna, jag har trott på dom och jag vet att det inte är bara. Men nu i kvalet så förstår även jag att första matchen är svår, vi måste få upp matchtempot, och i tredje fick vi igång det och jag kände mig trygg, RIKTIGT trygg, men ikväll när nästa match kommer mot ett allsvenskt leksand så tyckte även jag att dommarna förstörde matchen MEN jag tänker inte skylla på det! Idag tyckte jag, JAG MIKAEL LINDBERG som alltid står upp för mitt MIK att trots dommaren så skulle vi, med vår fart tagit detta ändå, kände lojhet som jag aldrig sett förut. Nu kräver jag en vinst på Måndag oavsett, vi är så mycket bättre en lif! Vinner vi så vinner vi borta också, men med detta spel så är det kört! Första gången jag gnäller men tycker jag har befogenhet! Jag har vigt mitt liv åt att detta lag ska spela i SHL så tycker jag åt minstingen att spelarna ger 100% Första gången jag hänger laget så här men jag älskar dom men idag mådde jag skit för första gången på väldigt länge. Visa mig på måndag att jag är ute å  cyklar snälla! Besviken MIKARE 😥

Inga kommentarer: