torsdag 25 februari 2010

Mora IK - IF Sundsvall Hockey 1 - 3

Nr 22 och nr 78 kämpar i varje byte, tänk om resterande spelare hade kunnat kämpa lite åxå. Dom gör nog sitt bästa på sitt sätt, försöker få igång spelet dom hade för ett tag sedan, men det blir för duttigt ett pass för mycket, eller ett dropp bakåt där ingen är. Om jag finge leka tränare en stund så släpp publikfrieriet, grisa grisa och åter grisa. Åk skridskor å gå på mål, å följ upp på returer peta å slå puckuslingen tills den antingen blockeras eller går i mål. KÄMPA KÄMPA OCH ÅTER KÄMPA. Visa mig att ni vill göra mål, inte snyggt utan bara mål helt enkelt. Ibland kändes det att Sundsvall fick både två och tre chanser för att Moraspelarna bara stod å tittade på pucken, ta pucken den är eran, får ni inte kontroll på den lägg er på den, ät upp den eller va f*n som helst men låt inte målchanser få dyka upp hur lätt som helst. Spela som det vore eran sista match, som att allt hängde på denna match.
Visa mig att det finns en glöd i fortsättningen, att ni åtminstone faller med flaggan i topp, att det gör ont att spela mot Mora.
Vi är snart bara 10personer i klacken men skit i det visa oss 10 att vi inte står där helt i onödan.
MORA I MITT HJÄRTA
Gonatt mina vännerrrrrrrrr.....................

Inga kommentarer: