onsdag 20 januari 2016

Almtuna IS - Mora IK 4 - 3 efl,

Första perioden tyckte jag var helt okej av Mora, PP målet av Almtuna tyckte jag dock att Mora kunde varit lite mer desperata på att få bort pucken, även 2-0 va lite enkelt. Men efter Moras PP mål så va Mora riktigt farliga och hade bud på mer.
I andra tycker jag Mora äger matchen helt förutom några strökontringar av AIS, dock så är det en mållös period. Fortsätt så i tredje nu!
I tredje fortsätter Mora gasa på men efter halva perioden får Mora spela BP och då sitter 3-1. Men bara 2 min senare reducerar Mora.
På slutet spelar Mora PP och tar ut målvakten, spel 6 mot 4 och 3-3 sitter med under minuten kvar och förlängning, härligt krigat Mora!
I förlängningen så avgör AIS med bara sekunder kvar, riktigt orättvist i en annars bra match av Mora!
Nu krigar vi vidare i detta fina tempo!
KOM IGEN MORA ! ! !
Gokväll mina vännerrrrr........

Inga kommentarer: